dinsdag 27 december 2016

warme handschoenen

@Carine - eigen ontworpen handschoenen
Na het passen van de vingerloze wanten/handschoenen vroeg mijn dochter of ik warme handschoenen met vingers en minder lange armen wilde maken.
Omdat het allemaal zo snel moest gaan om op tijd onder de kerstboom te krijgen, heb ik niet alles kunnen opschrijven.
Ik kan je wel laten weten dat ze gehaakt zijn met Tweed van Zeeman en haaknaald 5. Met 1 bol kwam ik toe.
Ik ben begonnen met de arm.
Dit stuk is heen en weer gehaakt met 10 HST (=halve stokjes) in BLO (=in de achterste lus).
Als de gewenste breedte van de pols is gehaakt, wordt de pols met HV (=halve vast) aan elkaar gehaakt.
Dan ga je verder in cirkel haken aan de zijkant van de pols:
rij 1 - 3: 20V (=vaste)                                              (20)
rij 4: 4v meerderen                                                  (24)
rij 5 - 11: 24V  (=7toeren)                                       (24)
rij 12: duim: 7L, 7V vorige ronde overslaan, 17V  (24)
rij 13 - 14: (=2toeren)                                              (24)
rij 15: 2V minderen                                                 (22)
rij 16 -18: (=3toeren)                                               (22)
Begin met de vingers, dat is meten en passen op eigen maat. Deze heb ik jammer genoeg niet opgeschreven.
Voor je aan de vingers begint pas je de handschoen aan en steek je een speldje tussen de eerste twee vingers waar de lus het dichtste bij is. Zo weet je waar het "bruggetje" moet komen voor het vormen van de vingers.
Tussen elke vinger komt een "bruggetje" van 2L (=losse).
In de 2L haak je aan elke kant. D.w.z.. 1 lus nemen van 1L voor vinger 1 en 1 andere lus van die L nemen voor vinger 2.
Je haakt vinger per vinger af met meten en passen.
De laatste rij van elke vinger zijn 6V dan afhechten.
Trek een draad door de 6 lussen en naai het mooi dicht. LET OP dat je geen tuitje krijgt!
Trek je handschoen terug aan en steek een speldje tussen de 2 volgende vingers, hecht aan en herhaal alles wat hierboven is geschreven.
Doe dit met de 4 vingers en begin dan aan de duim.

Dit patroontje is voor persoonlijk gebruik en mag niet gedeeld, verkocht of uitgegeven worden onder je eigen naam. Als je het patroontje gehaakt hebt, vermeld dan even mijn naam als ontwerper of mijn blog http://carine-haakwerk.blogspot.be/


VEEL PLEZIER 😍😍
Carine Snoeys