zaterdag 21 januari 2017

bordeaux pet/muts

pet/muts Bordeaux @Carine
@Carine
Na de V-sjaal was het tijd om een muts te haken van dezelfde wol. Omdat ik altijd problemen heb met de laagstaande winterzon die in mijn ogen staat, wilde ik een klep aan de muts.
En hier is ze dan 😎

Deze pet is gehaakt met Promo van Zeeman en haaknaalden 3,5 en 5. Het patroon vond ik op Pinterest en heb ik een beetje moeten aanpassen want ik heb kleinere haaknaalden gebruikt.

Ik ben begonnen met haaknaald 5 volgens het patroon tot aan de boord en losse steken.
De boord is met haaknaald 3,5 gehaakt. (8 toeren van 48v) afhechten en 5v verder terug beginnen met de klep.
De klep is terug met haaknaald 5 gehaakt.
De klep wordt na elke rij gekeerd!!
  • 1 - 8: 38v
  • 9: 2v, 2l en 2v vorige rij overslaan, 30v, 2l en 2v vorige rij overslaan, 2v (knoopsgaten )
  • 10: 38v
Engelstalige link muts: http://cre8tioncrochet.com/2013/03/newsboy-slouch-crochet-hat/