vrijdag 10 februari 2017

Hobby-Bag Carine

Planned Pooling & Tapestry Bag @Carine
Hier is ze dan mijn gepersonaliseerde Hobby-Bag.

De uitleg en verwijzingen naar goede links van Planned Pooling (PP) en Tapestry (TY) haken kan je vinden tussen mijn pagina's:

Beetje uitleg bij deze tas:


@Carine
Benodigdheden:

- wol PP: mixed van Hema
- wol TY: Supersoft van Zeeman
- haaknaalden: 4, 4.5 en 5mm
- stoffen tas als voering
- maasnaald



foto 1 @Carine





Patroon:
  • 1 vierkant PP: 1 keer kleurverloop 
  • 1 rechthoek PP: 1 1/2 keer kleurverloop
  • Verder haken met tapestry techniek aan de rechthoek 1 rij  rood en daarna verder gaan volgens het schema van de bol wol en haaknaald. (of je eigen easybead patroon naar keuze) Deze heb ik gemaakt met easybead pattern app. (foto 1)
    • 
      foto 2 @Carine
    • Dit is één kant van je tas, dus even nakijken of de lap de juiste lengte heeft. Indien te kort, haak je verder met rood tot je de juiste lengte hebt. (bij mij was dit niet nodig.)

  • Draai nu deze rechthoek om en haak verder met tapestry techniek aan de onderkant van de rechthoek 1 rij  rood en daarna verder gaan volgens het schema "Hobby-Bag" (foto 2)
  • Als dit stuk helemaal gehaakt is, haak je nog 1 rij met tapestry techniek in rood

foto 3 @Carine
foto 4 @Carine



















  • Naai nu de vierkanten lap eraan (foto 3)
  • Haak het laatste stukje verder met tapestry techniek en volgens het schema (in mijn geval mijn naam) "Carine" (foto 4)
  • Naai nu het laatste rechthoekje met je naam op aan het PP vierkant.
  • Haak met licht roze nog een rij vasten op de lijn tussen het vierkant en je naam.
  • nu heb je 1 grote lap (foto 5)
foto 5 goede kant @Carine
foto 5 slechte kant @Carine







  • Leg de slechte kant op elkaar en haak met licht roze de zijkant, onderkant en andere zijkant met een vaste dicht.
  • Naai aan de bovenkant van de stoffen tas een rand met de festonsteek (foto 6)
  • Steek de stoffen tas in de gehaakte tas, speld hem mooi aan elkaar zodat hij recht zit en haak met vasten de rand aan elkaar (foto 7)
foto 6 @Carine
foto 7 @Carine




Veel plezier
Carine